tisdag, september 04, 2007

Östling vilken stjärna!




Leif Östling VD för Scania AB uttalade sig under en presskonferens att hade det varit i dagens läge hade inte det varit aktuellt med en nedläggning av axelproduktionen i Falun.


Det är jävligt schysst tycker jag.. snygg jobbat Östling, är ungefär som att han skulle stå på ett jätte högt tak och pissa på alla 900 anställda i Falun rakt i ansiktet. För mig så spelar det inte så stor roll, men jag tänker mest på mina arbetskamrater som jobbat här i 10-20 år som kommer vara utan jobb till semestern 08. Vilken jävla klant.. hade han inte bara kunnat hålla käften och hållt de för sig själv. Nej men han bryr väll sig inte, han sitter där i sitt kontor högt ovanför alla andra anställda i Södertälje och tjänar 2 mille i månaden.


Jag lovar att när han kommer in på sitt kontor slänger han av sig sin kostym och sätter på sig en mantel och kungakrona och står vid sitt stora fönster,klappa en katt och Dr.Evil skrattar hela dagarna...

Alltså 2 miljoner i månaden vad gör man med sånna pengar.. och vad får han det för?

Att fatta viktiga bestlut om Scanias framtid, då måste man ju vara jävligt smart eller hur?

Men det kan han ju knappast vara om man är så innåt helvete klantig och uttalar sig så.


Hade jag varit VD för Scania hade jag tagit en del utav min månadslön och åkt runt till alla Scania verkstäder i världen och delat ut glass till alla arbetare så att dom blev glada.


Undra hur han lägger upp sin månadsbudget, hmm.. om jag lägger 5000 på mat, 10 000 på hyra sen ska man ju gå på bio, betla parkerings avgifter, bredband,telefonräkningar och så klart bensin.. och bensinpriset i dag.. oj oj oj.. han måste ha de tufft den där Leif.


För övrigt så har jag jobbat i dag.. nu ska jag hem och åka med lite grejer till tippen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sådan är kapitalismen.
Såna där svin kommer alltid finnas :(
Men damn dog va du skriver mkt :) hinner fan inte med å commenta :P
Ni verka ha haft en skön helg iaf!
Jag har försökt få nåt vettigt ur anton om han ska till falun lr ej, men det är ju lika lätt som att skjutsa 30 elefanter, i en folkvagn, till etagé å tro att man får komma in.
Aja, min micjävel är seg på att komma, men den lär la komma i dagarna tillsammans med 18 tusen nya strängar till min gitarr så den aldrig mer kommer stå utan :)
Lyckades beställa en lila mobil btw, de va kul :P ska byta färg idag :)
hade gött!

Jens sa...

haha soft, så du har ny mobil nu alltså?! CRAAZY!!
Ja den jäveln, vore grymt om ni kunde komma en sväng innan jag drar.. börjar ju dra ihop sig!