måndag, september 03, 2007

En helhelg helt enkelt!


(Rasmus Wurm)


Fredag:
Hade planerat att åka i väg runt halv 10 tiden så vi kunde komma till storstan i tid och kanske handla lite kraffs. Blev sovmorgon och vi gasa väll iväg vid 1 tiden eller så. Men lika glada för de..

Skulle i alla fall bo hos Stinas systers pojkväns lägenhet som han hade lånat av en tysk som var Stinas systers pojkväns kompis. Han hette i alla fall Rasmus och var inte hemma.
Väldigt trevlig prick(gissade vi i alla fall dömt från alla häftiga bilder han hade på väggen)
Jo till saken i alla fall.. lämnade bilen i Gärdet där lägenheten var för att åka in till stan och hämta en nykel som skulle finnas på ett kafe på kungsgatan som hette nånting med Coffee..
Var nästan som en skattjakt! Grejen var den att det fanns 10 kafeer som hette nånting med Coffee och vi fick inte tag på Malin som visste vad stället hette.. Men vi hittade i alla fall ett kafe som vi tyckte kanske möjligtvis skulle kunna vara rätt kaffe.
Så ja knalla in efter en halvtimmes tvekande.
J -Hej
-Hej.
J -Ni har inte en nyckel till en Kristina som ska ligga i ett kuvert?
-Nej hon har gått hem för idag
J- Jo men de var så att vi skulle hämta en nyckel till en lägehet.
-Hon slutade klockan 3.
J- Okey, typiskt

Ingen nyckel funnen i det kaffet i alla fall.. paniken började lite lätt smyga sig in i gruppen och rädslan att sova utomhus var oundviklig. Men som från ingenstans ringer Malin upp och berättar att de inte alls hette nånting med Coffee utan Espresso.. och genast var natten räddad!

Senare på kvällen blev det bio med syrran Alexandra o pojkvännen Svante.. This is England som alla var överens om att den var sevärd men inte mer.

Lördag:
Solen skiner och fåglarna kvittrar.. frukost på altanen och alternativen för dagen löd:
1.Gröna lund och åka karuseller tills vi spyr
2.Skansen

De blev nr 1. Nästintill ordagrant för mig.. Men dra mig baklänges va kul det är att åka karuseller! Berg och dalbanan regerar. Bergochdalbana... skriver man det ihop eller inte? PÄR?!
A ja skit samma.. Här kommer ett fartfyllt klipp i alla fall.




(och klaga för fan inte på fingret, filma själv i 1000kmh!!)

Efter allt ståhej avslutade vi med en glass m kaffe på donken. Fantastiskt! Mc Flurry Cornetto.. okej den är god, men Flurry Diam är faktiskt snäppet godare(sorry Stina).
Sen åkte vi hem. Stina bröt nacken under karusellåkningen men jag fick bara hjärnskakning så jag tog en vända till syrran och Svantsson och drack en pilsner och kolla på ett par fighter ur Gladiator. Sen kände även jag hur yr och slut jag var efter alla karuseller, så jag fick ställa in helt enkelt.

Söndag:
-Ska vi dra på skansen i dag eller?
-Lätt!

sagt och gjort vi drog på Skansen helt enkelt. Efter det besöket SKA jag helt enkelt ha en apa,tigerhaj,jordekorre,varg,björn... och speciellt en björn.. spana in killen alltså!






(Björn vill ha kaka)





Var en helmysig maxad helg!


Tack till:
Rasmus Wurm
Malin(Stinas syrra)
Alexandra(min syrra)
Stina
och mig själv alltså

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe enligt wikipedia skriver man:
Berg-och-dal-bana
:)