fredag, september 07, 2007

I love you MacGyver!



Jag får nog ta tillbaka att jag aldrig mer ska kolla på tv från förra inlägget.. Värmde nyss ett par pan pizzor i ugnen och slog på tv:n för att ha nånting att göra medans de underbara pizzorna slinker ner. Vad är det jag ser! MacGyver mitt under lunch tid på 5:an! Får lite flashbacks från tiden då Limpan bodde i lägenheten när han kom hem över lunch och vi satt oss och käka tillsammans till denna underbara tv serie.
Han är så underbar, han kan bygga allt av allt och har sånna kluriga finurliga lösningar till alla problem.. inte Limpan då, men my man Gyver.
Alla avsnitt är ungefär lika.. Det är the bad guys som håller på med några olagligheter och så är det han som ska rädda nån brud eller polare som är i knipa. Fanfuckingtastic!

Grejen är att han anväder sig inte av några moderna prylar alls, han kör oldschool. Som nått avsnitt jag såg skulle han spåra en bil som några skurkar drog i väg med.
En vanlig 007 skulle ha skjutit en GPS sändare på bilen.. men vad ska man ha det till när man kan ta en spraybruk och knyta fast den i bilen. Då är de ju bara att följa spåret sen! Strålande, bara strålande!

Jobbar eftermiddag i dag.. underbart! nää fy fan vad oladdad jag är. Men i dag är det i alla fall pizza Fredag.

Kanske kommer något inlägg från jobbet lite senare, watch out!

Inga kommentarer: