onsdag, augusti 01, 2007

There and back again!



Hejsans!
var ett tag sen ja skrev, men den som längtar på nåt gott.......
Så en kort sammanfattning på den sista månaden då:

Har startat ett band!, bilat ner på Roskilde och sprungit i lera i en vecka, varit i leksand och badat i pool, västerås några dagar hos anton och anton har varit i falun förra helgen..

Nått sånt i runda slängar.
Nu till roskilde...

Grymt skoj i alla fall trots all lera, piss stank, smutsiga kläder och ösregn..
Var nästan samma gäng som förra året plus minus hälften ungefär vi blev jag Jebba kofot, Anal Anton, Jubileums Julian och Rockin Robin.. sen var de lite diverse kopisars kompisars kompis och några malmöbor som var trevliga!

Frågan är om man ska börja rabbla en massa roliga saker som hände eller om man bara ska låta de stå oskrivet och ni får lista ut hur kul vi hade?
Nä ni får fan ta och tänka lite också...
Tänkte i alla fall göra en lista på banden man såg..

Torsdag
-Arcade Fire
-The Killers
-Nostalgia 77 Octet

Fredag
-Mando Diao
-The Sounds
-Inflames
-Roky Erickson
-Beastie boys
-The Brian Jonestown massacre

Lördag
-Big bang
-The Who
-Fanfare Ciocarla
-Dj Diplo
-Dj Tiesto

Söndag
-Alpha Blondy
-Arctic Monkeys
-Basement Jaxx

The Who var helt underbara bland de bästa jag sett... mest otippade bra bandet var nog Bigbang som jag avgudar nu lika så The Brian Jonestown Massacre som är mina övergudar..
Spana in dokumentären Dig! så förstår ni vad jag menar.

Jo till det andra nu, vi har startat ett band... och inte vilket band som helst utan
Dr Wanker and the Deafbringers. Ni hör ju själva bara på namnet hur jävla bra vi är helt enkelt!

Vad kommer här näst då, jo sthlm till helgen oslo nästa helg sen blire och jobba några nätter sen en veckas ledig igen... sen nån månad så glider jag och billish i väg till kina.

Nu till bilderna.

(Jam in the Iron gard)


(där har ni Anton)


(på studenten)


(på väg till roskilde, tog en paus vid betong parken i Linköping)

(Anton, Malmö Rabi och jag posar i leran)

(Damn you evil mud, Ill eat you for breakfast)

(Vårat camp)

(Rabi, Simon och Rockin på G)

("Det är tur att det här är det sista regnet, snart kommer den 40 gradiga Grekiska hettan")


(Anton bygger en vattenpump med en vodka flaska som hammare, vilket lyckades så där va?)


Alright, de var allt för den här gången... och som varje gång så ska jag försöka updatera lite oftare.. men vi vet väll alla hur de brukar gå med nyårs löften och liknande.

Och just ja för bövelen, kika in vårat band och lyssna på lite underbara tonklanger på

http://www.myspace.com/drwankerandthedeafbringers

Skriv gärna några kommentarer också så blir vi glada eller ledsna, de är vilket som.

Pusspåer!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ämnar kommentera här som en uppmaning för att folk ska kommentera här OCH på www.myspace.com/drwankerandthedeafbringers

mjaaahaa nu ska ja dricka kaffe. äru i leksand lr jens? :O glömde ringa igår lr idag lr nåt :P

Jens sa...

ja säääkert! du hatar mig.
tyskiskt...