onsdag, oktober 24, 2007

Mission to Bonde!!!

Tja!
Om nan laser det har pa jobbet eller hemma.. Anna, Daniel??
Kan ni "please report to Bonde"

Namligen tankt att kopa en Nokia N95 i hongkong sa jag kan ringa via Skype..
Bode, har du testat att anvanda det?
Vill veta lite hur de funkar isof.. Finns manga WiFi stallen har i Kina och antar att det lar vall finnas i resten av varlden ocksa och da kan man ringa bajs billigt..

En bra klient som du kan testa har jag hort ar:
www.fring.com

Vore tok schysst om du kunde testa och se om det funkar i huvedtaget?

Skriv en kommentar sa vet jag.

Tack som fan pa forhand och hoppas det gar bra med lagret och resten av maleriet!
Halsa alla!

6 kommentarer:

Daniil sa...

coolt,tror bonde snart vet. men du ta och köp en bunt grymma t-shirts och en fin liten mobil och skicka till esplanaden nu,,, börjar bli dags för långa brädan snart också, ligger väl runt 40-50 cm snö nu... hade fint där i värmen nu. tjooho

Anonym sa...

tjaaa fan!! allt bra? hur har du det i hongkong då? joo jag testar men vete fan verkar inte funka så värst bra lr så äre jag som inte vet hur man ska göra får inte i gång det i allafall.. skriv till mej om det är nå annat du vill veta:) ha det så jävla bra gubben så syns vi säkert när du kommer hem:) puss

Anonym sa...

hörrö du jens, pär har också en N95 juuu.
Men asså köra skype över mobil då använder du 3g-nätet för att skicka datan. Så det du får betala för är MB-kostnaden som leverantören tar för användande av 3g-nätet. Så slänger du i en inhemsk leverantör, alltså inte en svensk, så borde de bli skitbilligt. Men kolla upp vad just den leverantören har för kostnad per MB data.
Kanske var så du tänkt iof :)
Men för att prova tjänsten måste man prenumerera på den, iaf jag, å det kostar. Men tjänsten ska funka precis som skype till datorn, så du kan ringa folks datorer kostnadsfritt så när som på MB-kostnad.
hade skitbra!

Anonym sa...

Fan, du skriver som en kratta! Du måste sluta särskriva. Lär ni er ingenting i skolan nu för tiden? Hur som helst du kan testa dessa också.

http://www2.nimbuzz.com
http://www.iskoot.com
http://www.getjar.com/products/9908/MobileSkype

Men vad jag kan förstå så måste du fortfarande betala för något slags lokalsamtal om du använder någon av dem.

Tack och hej, DVMBF!

Anonym sa...

Daniil: later fett de, fram med lang bradan.. ska jag ocksa gora om ett par dagar.. fast da blir det vatten paddling i stallet :)

Anonym sa...

Tack som fan for hjalpen grabbar!
Kom pa att det kanske inte var en san bra ide med skype genom mobil. Lattare att kora via ett internet cafe bara.
Och Anders, jag vet men jag skriver ju sa snabbt att jag inte hinner med sjalv. Sen maste jag ju tanka pa resekassan :)
Hade fint alla.. Bali nasta, ska forsoka lagga in lite bilder inom en snar framtid.