torsdag, oktober 18, 2007

In Shanghai and taking world records

Hello Sweden! Im starting to get a little bit international now. I have forgotten how to write and talk in Swedish. Naaa, jag ar inte lika patetisk som Victoria Silverstett.

Har varit i Shanghai nu i ett par fem dar eller sa.. tog taget fran xian med sang plats.
Sov 15 timmar av de 20 som resan tog, trots tva snarkande kineser! Och da snackar vi inte om nan lojlig pappa snarkningar. Har ingen forstaelse alls hur man i huvudtaget kan fa ut sa mycket ljud ur en sa kort manniska!

Shanghai ar great i alla fall! Riktigt schysst storstad, men en massa neonskyltar och skysakrapor. Men aven lite schyssta sma gator och grander.

Okej, nu till det dar med varldsrekorden vi har brackt:

1.Maglev (ett tag som gar i 431 kmh med magneter och shit(vet inte riktigt hur det funkar) men det var heeeelt galet i alla fall!! sjukt ballt)

2.Cloud nine bar (ar varldens hogsta bar, fast egentligen ar det bara ett ljug.. hittade aldrig uppgangen till den och olen kostade 100:- sa tyckte inte att det var sa vart. Men vi var upp i en skyskrapa som var 420 meter hog och som hade ett hal i mitten som man kollade rakt ner till receptionen.. och efter som mina knan ar alergisk mot sanna hojder sa var det en riktig upplevelse(hade nog ingenting att gora med hojdradsla eller sa))

3.Varldens langsta rulltrappa( fast det ar egentligen ocksa ett ljug. Vi tankte aka den i morn.)

Sen har vi varit pa en dagstur till en mindre stad (bara 5 miljoner invanare) Suzhou. Kallas aven kinas venedig.. riktigt nice! och knalla aven runt i en riktigt fin tradgard.
Pa gatan mitt i Suzhou kom det fram en gatusopare och stallde sig mitt framfor oss dar vi satt pa banken och log at oss.. Sen knot han navarna och viftade frenetiskt i luften och sa Mohamed Ali.. jag och olle svarade lite fragane Yes? Gatusoparen bara nickade och log och fortsatte plocka sitt skrap.

Nej nu har jag ta mig fan inte tid med er langre..! bilderna kommer senare, datorerna har pa vandrarhemmet har inte nan usb anslutning.. Sa ni far helt enkelt sta ut liiite liiite langre.

I morn drar vi vidare till Hangzou, en stad med en fin sjo. Det blir nice! Kanske tom blir ett till cykel aventyr.

Morsan och farsan.. kan inte lasa min mail har, men allt ar fint i alla fall.. Volvo(vi rullar pa latin eller natt liknande)

/Jens Engman fran en tvargata i Shanghai for Front i P3

2 kommentarer:

Jens sa...

Kul att ni skriver!! Skit kul att lasa! Har antligen kunnat komma in och lasa dom..
Keep up the good work sa ska jag forsoka blogga lite oftare.

och Sanne, Vandrarhemmet heter far east youth hostell du kan sakert hitta det pa internet nanstans.
Ha sa kul i Peking! jag alskade det i alla fall!

Puss pa er alla!

Anonym sa...

dudududu ni ser la ut som farlig boxare.
fan asså har vart kass på å kolla nu nåra dar. men nu är jag back in black.
fan va kul ni har då!
hade apbra! jag har girrat ljudtekniker åt oss i sthlm :P