lördag, oktober 06, 2007

Lite bilder bah!

(the summer palace)


Hej hej hallo varlden!

Im back in black and stronger than ever.

Yes yes ya all here come... ah i alla fall nu tankte jag skriva lite om vad vi har gjort pa varan lilla resa till kina.


Trivs alldelens utmark har i Peking i alla fall.. vandrar hemmet ar kanon, bor med en rolig hollandare som alltid skrattar och haller lada, sa har vi traffat Brian the Fire fighter. En 50 arig amerikan fran Chicago som ar tok skon.
Finns en tradgard till vandrarhemmet dar man kan sitta och snacka med folk och olen kostar 2 kr vilket passa mig och Olle alldelens utmarkt!

Peking ar i alla fall helt underbar stad, riktigt harlig och javligt annorlunda mot allt annat man har sett! Hitils har vi hunnit se den forbjudna staden, the summerpalace lite tempel och smatt och gott.. I morn ska vi ga och se en Kung fu show, mandag blir det kina muren och pa tisdag drar vi vidare till Pingyao som ska vara en schysst gammal stand.

Sa nu lite bilder da hade jag tankt om ingen protesterar?

(halv rolig skylt pa vandrarhemmet)
(gatan dar varat vandrarhem ligger)

(hitta olle, han ar ganska liten)


(Galen ninja i forbjudna staden)

(Olle och Brian pa varan cykel tur)

Vi hyrde cyklar i gar och tankte att vi skulle cykla till The summer palace.. var bland de ballaste jag gjort, cykla bland alla bilar och genom hela Peking.. Akte fran vandrarhemmet vid 11 tiden kom hem kl 21 pa kvallen.. har fortfarande ont i roven sen dess. Skit roligt aventyr!



(Toalett buss mitt i centrum)


Catch you on the flipside!

och stina fan vad jag saknar dig!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Jensa! Verkar vara kul där!Du har inte blivit magsjuk än?? Otroligt billig öl :-)antar att det blir en och annan!Christoph & Scoobydo hälsar

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).

Faye sa...

Fan kul ni är på exakt samma ställe som jag var på, vet precis hur läckert det är, ölen är ju grymt billig,,ska försöka hitta en bild på min luffar guide i pinyao,,klart värt att låta han guida er genom pinyaos gamla gator

Anonym sa...

hallådær blåbær.. sanna hær.. jag och min kæra pojkvæn ska till peking snart så om du ær riktigt snæll kanske du ville skriva ner namn på vandrarhem och så om ni hittar nått schysst så har man en liten vægledning sen.. ha det så bra!. kram

Anonym sa...

sanne såklart inte sanna