fredag, mars 17, 2006

Jag ma jag leva, jag ma jag leva uti hundrade ar.


(anna pa fotspa och massage, Cairns.... btw.. fult varre... fotspa... haha...)


(skydiving... fyyy helvete vad nice det var!,Cairns =D)




(jag gaser i poolen i Arlie Beach)



(anna,mark stockholmaren och nan snubbe fran sundsvall)

(jag leker lite pa en klippa,withsunday)



(jag och anna pa vag ner i plurret, whitsunday)



(spana in soluppgangen pa Withsunday Island, inte daligt ey?)

(jag och anna party i Arlie beach)




(lilla hamburgaren som vi at pa vagen till airley beach)


(Caravan parken vi bodde pa i Rockhamton, sag trakigt nog inga krokodiler som gnagde pa dacken)


(utsikten fran lookout pointen i town oh the 1770)
(kolla pa vilda skoldpaddor som fods i Bundaberg)

hejsan, igar fyllde jag faktiskt ar!
trakigt nog fick man inget samtal eller mail utav morsan och farsan.. dom har nog glomt bort mig, typiskt. :P

yesh box, hade en kanon dag i alla fall!

Borjade med att kl 09:00 fick man panikhoppa ur sangen, bakfull som ett ap as(kvallen innan hade varit ganska vild) hoppa i alla fall pa en transport buss in till centrum. Jag blev bjuden av Anna att hoppa fallskarm! GASH! (hon vill nog bli av med mig sa fort som mojligt tror ja)
I alla fall.. fick sitta dar fylla i lite papper, fick vanta i 1 tim o 40 min sa vi drog och kaka lite frulle.. nice.
Tiden lyckades dra i hop sig och jag tror mina nerver gjorde lika dant.
Sen var det dax... hoppade in i bussen med alla andra... utom min instruktor! efter 5-10 minuter kommer han springande och hoppar in i bussen.
Da visar det sig att han har glomt fallskarmen, sa han far lov att springa tillbaka och hamta den!
Kanns ju JAVLIGT LUGNANDE!!! hoppa med en instrukor som tom glommer fallskarmen!

Japp pa vag till flygplatsen i alla fall sa kanner man att vaffan gor man det har egentligen for? hoppa ut genom ett flygplan pa 3300 meters hojd ar ingenting en manniska egentligen borde gora!

Sen blev det in i ett litet javla plan med 10 andra pers som sitter och trangs.. och upp i luften vi for.
100 meter gick bra, tankte man att fan, vi lar vall hoppa snart... verkar som en lagom hojd..
500m, svetten borjade komma... 1000m, det har ar inte roligt langre, 2000m, vad i helvete gor jag det har for, 2500m, okej jag kommer alvarligt att do!, 3000m dorren oppnas och jag ska seriost sta med fotterna utanfor flygplanet och vanta pa att hoppa.... jag ville heldre do ann att hoppa alltsa!

Sen hoppade vi...............

30 sek av frittfallande i luften.. sjuk javla cool kannsla..!
Sen vecklades fallskarmen ut och vi gled sagta med sakert nerat.. fick faktiskt testa att styra den dar javla plastpasen som holl oss kvar i luften.. riktigt coolt!

sen val nere pa marken stog anna och vantade med en valbehovlig pilsner...
Var skakig hela dagen efterat... men FY FAN vilken upplevelse! har nog aldrig varit sa radd i hela mitt liv.

Sen blev det hem och stada vanen... har fatt 1 endaste samtal fran sen snubbe som ville kolla pa den.... sa vi gled dit, han verkade intresserad men skulle kolla pa ett par andra vaner oxa.. men skulle ringa upp senare och saga hur han gjorde..

Hem ta en dusch och sen blev jag bjuden av anna pa middag... as mysigt, kakade pasta med musslor och skit.. riktigt gott...

Knalla vi runt pa stan en stund, kom en kines fram till oss och lyckades overtala oss att ta massage i 35 minuter... sa blev det... skont som fan faktiskt... fotmassage,benmassage,nacke,rygg hela skiten :P grylle...

kvallen slutade upp med en ol och lite biljard pa en irlansk krog, sen blev det hemgang ganska tidigt... var ratt slut efter dagens strapatser plus bakfyllan hade tagit kol pa en..

Vill bara saga att Anna ar den underbaraste tjej som finns i hela varlden! Hon gjorde min 20 ars dag till nagonting jag aldrig kommer glomma! Alskar henne med hela mitt hjarta och vill alltid vara med henne! Alskar dig Anna!

Nu sitter vi har pa ett internet cafe och undrar hur i helvete vi ska fa den dar javla vanen sald! nan som har nagot vettigt forslag? :P

I dag ar det i allafall ST patricks day, blir nog en vanda pa irlanska krogen tror ja! blir nog nice!

Nu ska vi i alla fall ga och forsoka muta nan att kopa varan van...

tjobbilobba grabbar och tjejer



5 kommentarer:

Anonym sa...

hörru smartKERS! de e jag som startat och äger CHILLBET =) de va de ja mena... och de förövrigt gåre ganska bra med pokern.. kom 3:a 100 000$ GAR. 8900$rikare förra veckan =) grym födelsedag!!=) grattis i efterskott dude!! btw.. nu va ja före pär..wiihooo!!=)) fan nu får du komma hem och supa snart!! :D sköt om er! puss o hoj!

Jens sa...

vaa? kan inte vara mojligt.. hur fan gar det till? :P
sannslost...spelar du online alltsa?
far ta och forklara det dar lite mer tror ja.. galet varre iaf.

Anonym sa...

jens du får inte hata mej för jag glömde din födelsedag! FUCK! fan jag tänkte ju på det för inte alls längsen! låter som du hade världens bästa födelsedag ändå! fy fan det pirra i magen när jag läste om dina dårskaper! fy fan va shysst det lät!! Miss ya like hell! kommer du inte hem tills jag tar studenten så bryter jag ihop! pusskram Muffin!

Anonym sa...

Oh här ligger man efter.
Grattis igen då jens :D
..Erik sprider sina lögner här också ser ja ;D.
Aja ja börja för 20min sedan så ja lär styra upp en frukost.
Ha de.

Anonym sa...

Jävlarns. Tidsskillnaden är större än man tror, för det är nämligen inte förrän nu jag fått reda på att du fyllt år! grattis som fan mannen! hoppas du mår bra och så, men jag ser att du lever livet så det är ingen idé att oroa sig.! kör hårt brorsan, älskar och saknar dig!