onsdag, januari 18, 2006

Vi har ett HUS fy fan va fett

tjabba... vi har hyrt ett hus!
helt sinnes... jag och anna bor i ett eget rum till och med.. så jäävla nice.
Efter vi hade bott en natt på "internet stället" som kevin och jason hade nyckel till så hade vi inget stans att ta vägen.. vi fick inte komma tillbaka till kampingen så vi blev uteliggare.

Hade suttit ute hela dan och försökt att fixa ett hus/lägenhet eller ställe att sova så tillslut typ vid 7 tiden på kvällen ringde vi en snubbe som skulle komma och hämta oss och visa sig ett hus.

och de visade sig att snubben hyrde ut huset till vilda backpackers.. visade foton på fester som hade varit i huset och sa att vi fick festa hur mycket vi ville i huset, spilla öl på mattorna.. jaa göra i princip vad vi ville.. FETT!

Så i alla fall.. nu har vi ett hus med kyl,kök,badrum och en fet säng. Jag och anna är överlyckliga..
Sen råkade det vara så att grannen har trådlöst nätverk och jag är ju inte den som inte har trådlöst nätverkskort i min bärbara dator. Så nu har vi gratis internet också! Så nu kommer jag vara inne på msn lite oftare och så..

plus att jag inte behöver ta taxi+tåg+buss till jobbet för nu sover inte anna i vanen och jag kan köra den till jobbet.

Jobbet funkar fint också.. jobbat lite övertid på sistone men de e fett får 23 dollars i övertid per timme.. nice.

Så allt har löst sig rätt bra faktiskt. förutom att anna fick sparken från sitt jobb stackarn =(
men det är inte så lätt att vara telefonförsäljare om man inte pratar flytande engelska. Men jag tycker hon var tuff i alla fall som försökte. Tycker inte ni de?

I helgen blir det inflyttningsfest kan jag lova! med gratis boxvin för 9 dollar lådan (4 liter)

Som jag kanske harskrivit har min digitalkamera blivit stulen men jag får pengar från försäkringsbolaget för en ny, så snart mina vänner kommer det bilder på båda hus,fest och vem vet vad.

Ni som läser det här.. kan ni inte skriva någonting i comments neranför det här inlägget.
Vore skoj och se vilka som läser min blogg..? =D

Keep it real dawgs... and dont take life to serious.
peace

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tja där! nice med huset=) hoppsa på feta partybilder snart. Jag läser jämt bloggjäveln jag, trevlit. men drar till thailand om en timme så nu blir inge mer läsande på ett tag=/ ha det fett niec o hälsa anna från mig! Shoo...

Anonym sa...

Hej! lite dålig på att skriva.. men följer den med spänning :D hoppas de löser sig med jobb för anna och så.. du =) Chilla stenhårt! :) /Strand

Anonym sa...

wassap!! its the ol dirty A, known fom the AJ, key?
ähh orrka, försökte lite men gav upp. jag läser tänkte jag säga, måste ju hålla ett öga på min nigga! se vad du gör o så!
hade bra grabben!

Anonym sa...

Tja jebba! fan det verkar ju fett down under! får ta och komma och hälsa på dig nån gång! sug pung!!! /Linus "Saken"

Jens sa...

Tjabba brydar, kul att ni skriver.. sko att veta att ni läser. blir lite roligar å skriva då =D

Anonym sa...

Hahhah..Gruvjobbare! Jobba i gruva jens! Nu kan du skriva hip hop texter om livet på gatan nu när du har varit uteliggare ;D Hare bra - Peace Jao!

Anonym sa...

hörru harry! klart jag läser din blogg, sjysst att ni har fixat er ett hus! vi får höras! gl hf :P

Anonym sa...

Shoo jebbo!!! låter rikigt schysst de där... är inte så bra på o skriva.. men visst läser man vad ni har för er :) kul att du skrev sms ocksåå... Förtsat trevlig vistelse... piz doodiiee =)