söndag, april 02, 2006

kandisar i tyskland+varlden

hej halla alla glada...
maste saga att jag ar lite besviken pa forra blogginlagets kommentarer... inte ens PAR???!! :P

I dag har jag och anna varit med om en upplevelse som vi minst sagt sent kommer glomma.

Vet inte riktigt hur jag ska borja..... Anna hade i alla fall ringt pa en annons i tidningen och haft ett mote med nan snubbe..

Vi skulle gora musikvideo som skulle skickas in till fotbolls vm i tyskland. Okej tankte jag, lat ju riktigt seriost och roligt... Sa vi beger oss i vanen bakfulla som djur ut pa jakt efter att hitta hans hus.

Nar vi kommer dit i alla fall star han dar vid sitt lagomt nedslitna hus halv tjock utan t-shirt och vinkar glatt..
a ja, verkar vall helt okey an sa lange i alla fall... knallar in i huset, forsa man traffar ar en 60 arig gubbe som sitter och dricker bars och roker gras. + en 25 arig nerd som trode han var as cool...

Hopp vad gor vi nu da, fick ett papper pa olika klipp han hade tankt sig skulle ha med i videon. Sa vi stod vall och laste papperet i ett par minuter:
Copyrigth?
-jumping out of a car
-drinking beer
-playing drunk and pjuk
och massa andra skumma punkter.
Aja ankte vi, sa farligt kan det vall inte vara. Sen kom kameran fram, fick jag sta och filma anna nar hon plattade haret i 10 minuter.... vaffan ar det for stalle vi har kommit till tankte vi? en musikvideo nar nan plattar har... a ja allrigth vi far ju i alla fall pengar for det.

Sen blev det ut pa garden och anna fick dricka bers ur nan slags stort olglas medans dom filmar.
Dom blev nojda med klippet och alla var glada... nasta klipp.. skulle jag dra anna i hennes fotter pa grasmattan sa att hon blev yr? och nu borjade vi undra vaffan ar det fragan om.. varfor vill nan ha ett klipp med en snubbe som drar en blond tjej i fotterna pa grasmattan i en musikvideo?
Helt sinnesvrickat.
Anna fick skrapsar over hela ryggen vart jatte lortig.. men blev inte ett dygg yr. typiskt tankte "producenten" men kanske om du har pa dig ett par fotbollsskor sa att du far battre grepp och kan dra runt henne snabbare tanke han.
sa han gick in och hamtade ett par fotbollsskor i storlek 36 och tyckte att jag skulle slanga pa mig dom jag med mina stora 41:or till sulor.
Och sa blev de, pa med skorna och dra runt anna ett par varv till tills jag nastan svimmade av bakfylla och anstrangning.

Men producenten han vart nojd och glad och tyckte att det har maste vall racka for att kamma hem basta hemmgjorda videon till fotbolls vm.

Sen kom betalningen.... hade varit dar i 1 och en halv timme sammanlagt druckit ett par ol medans och bara fulat oss... killen slanger fram 600 javla dollar!
vi ar ju inte dom som ar dom sa vi tackar och bockar och satter oss i koket for att saga hej da.

trode vi ja, nu ar det ju sa att den 60 ariga pundar gubben sager att vi promt maste smaka pa hans goda kott som han har lagat...
ska vi far en gaffel var med en lite kottbit.

Dom undrade om vi inte skulle stanna langre och vanta tills videon var klar sa vi kunde fa ett varsitt exemplar av masterverket.

men da fick det vara nog, hade kannt oss tillrackligt obekvama med att bara vistas i deras hus langre an en timma sa vi tackade glatt nej till det erbjudandet och bestamde traff lite senare for att se resultatet..
.

Det roliga i hela den har historien ar att dom VET att dom kommer att vinna och aka till tyskland.. dom har helt overtygade om det.
For mig var det nog det sjukaste jag varit med om, sannslost!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Videon KOMMER vinna en Oscar för "Bästa Musikvideo................... (gjord av en pundare)"

Anonym sa...

vi vill se annas tattuering!!! snäälla lägg upp bild på det! pusskram

Anonym sa...

Jag kräver bilder på gubben som lagade kött!

Jens sa...

tyvarr vagade jag fan inte ta pa han... visste fan inte vad han kunde ha hittat pa! alldelens for riskabelt :P